Mediahuis (eigenaar NDC mediagroep) heeft als aandeelhouder van Automotive MediaVentions besloten om de activiteiten van Autocircuit onder te brengen bij AMV, de grootste speler binnen het Nederlandse automotive domein.
Automotive MediaVentions is een joint venture van DPG Media en Mediahuis met sterke merken als Gaspedaal, AutoTrack en AutoWereld. Met AutoTrack bereiken zij maandelijks ruim 1,6 miljoen serieuze autokopers.
Rico van der Vies, Commercieel Directeur Automotive MediaVentions: “Met het onderbrengen van Autocircuit aan AutoTrack voegen we additioneel online bereik in Noord-Nederland toe; een mooi resultaat van het meedenken van onze aandeelhouder. Naast het grote landelijke bereik dat we met AutoTrack hebben, versterkt deze toevoeging het regionale karakter van AutoTrack zowel on- als offline”.
Marc Reineman, Sales director NDC mediagroep:
“Autocircuit is uitgegroeid tot dé occasionsite voor Noord-Nederland. Steeds meer autobedrijven delen via Autocircuit hun aanbod met de noorderling. NDC mediagroep is nu één bedrijf geworden met Mediahuis. Bij Mediahuis horen de sterke merken AutoTrack en Gaspedaal. Om nog meer te kunnen bieden – zowel aan autobedrijven als aan consumenten die op zoek zijn naar de perfecte occasion – brengen we Autocircuit onder bij AutoTrack. Door deze samenvoeging groeit het aanbod van Autotrack nog verder met veel noordelijke occasions.”