Selecteer een pagina

INCL. OF EXCL. BTW adverteren: HOE ZIT HET OOK ALWEER?

INCL. OF EXCL. BTW adverteren: HOE ZIT HET OOK ALWEER?

Vanaf 19 februari is het op AutoTrack mogelijk om ‘ACM proof’ excl. BTW te adverteren. Hoe zat het ook alweer?

  • Adverteer personenauto’s altijd inclusief BTW*
  • Is de auto interessant voor zakelijke consumenten? ​​​​
    • Zet dan de excl. BTW-prijs in de titel en/of omschrijving. Hierdoor wordt de excl. BTW-prijs ook zichtbaar op portals zonder speciale excl. BTW ondersteuning.
    • Adverteer je zonder kenteken? Zet dan de excl. BTW-prijs óf rest-BPM in het daarvoor bedoelde invoerveld in je VMS. Dan wordt de excl. BTW-prijs juist weergegeven op AutoTrack.

*op basis van de inclusief BTW-prijs in combinatie met het kenteken wordt de excl. BTW-prijs automatisch berekend en toegevoegd aan jouw advertentie.

Dit heeft de volgende voordelen:

  • Je adverteert legaal en voorkomt dus een mogelijke boete van de ACM;
  • Zakelijke consumenten kunnen zoeken, filteren en sorteren op excl. BTW-prijzen;
  • Particuliere consumenten hebben geen ‘last’ meer van excl. BTW-prijzen;
  • Als je adverteert met een kenteken, dan zijn je advertenties altijd dubbel geprijsd: voor de zakelijke én particuliere koper. Dit vergroot je verkoopkansen.

Gelukkig adverteert het overgrote deel van de professionele autobedrijven inmiddels op de juiste manier! De consument (zowel zakelijk als particulier) is jullie heel erg dankbaar. 97% van de bezoekers die het BTW-filter gebruikt, zoekt namelijk incl. BTW. Zorg dus dat je incl. BTW-prijs correct is, dat vergroot je verkoopkansen.

Helaas constateren we ook dat nóg niet iedereen op de juiste manier adverteert. Zie dit bericht daarom als aanmoediging om, net als je collega’s, personenauto’s altijd incl. BTW te adverteren.

Voorkom dat we je advertenties corrigeren
In het belang van de consument gaan wij de prijs uit foutief geadverteerde excl. BTW advertenties verwijderen. Bij deze advertenties komt de melding “prijs op aanvraag” te staan. Ongeacht de gekozen sorteeroptie staan deze advertenties altijd onderaan de resultatenlijst. Dus ook als men sorteert op “prijs laag/hoog”. De hoeveelheid leads op “prijs op aanvraag”-advertenties is aanzienlijk lager dan op advertenties met een prijs. Voorkom dus dat we deze correctie moeten doorvoeren bij je advertenties!

Als je op de juiste manier de incl. en excl. BTW-prijzen invoert, is je advertentie altijd zichtbaar voor zowel de particuliere als de zakelijke consument. Succes met de verkoop!

Ook interessant om te lezen