ANWB en AutoTrack gaan een partnerschap aan waarbij het volledige aanbod van occasions op anwb.nl exclusief verzorgd wordt door AutoTrack. Voor abonnees van AutoTrack betekent dit dat hun aanbod automatisch en zonder extra kosten getoond wordt op anwb.nl, zoals dat ook al succesvol gebeurt op autoweek.nl.
“Deze samenwerking is voor beide partijen een logische stap,” licht Sander van den Hout, algemeen directeur van AutoMotive MediaVentions, toe. “Zowel ons merk AutoTrack als ANWB staan voor betrouwbaarheid. Samen versterken we elkaars betrouwbaarheid en vormen we een belangrijk front in de automarkt. Dit partnerschap biedt een evenwichtige verdeling tussen de belangen van leden, waarvoor ANWB zich al jaren inzet, en het leveren van hoogwaardige leads aan autobedrijven, waarin AutoTrack uitblinkt. Samen kunnen we zo nog effectiever de juiste partijen met elkaar verbinden.”
Later in het eerste kwartaal van 2025 zal het aanbod van AutoTrack exclusief bij ANWB worden getoond. “Deze samenwerking met AutoTrack stelt ons in staat om onze leden nog beter te ondersteunen bij hun zoektocht naar een betrouwbare tweedehands auto, aldus Sebastiaan Driessen, commercieel directeur ANWB Hulpverlening. Door het uitgebreide en kwalitatieve aanbod en de waardevolle informatie die we bieden, maken we het proces eenvoudiger en transparanter voor onze leden en andere geïnteresseerden in een nieuwe auto.”
Voor de bij AutoTrack aangesloten autobedrijven biedt dit partnerschap extra mogelijkheden. De doorplaatsing op anwb.nl/occasions versterkt de kwaliteitsbeleving van het aanbod voor de consument, wat zich vertaalt in meer hoogwaardige leads zonder dat hier extra kosten aan verbonden zijn. Deze extra doorplaatsing wordt namelijk een standaard onderdeel van ieder AutoTrack-abonnement.